1a ronda de cantautors a Granollers: Bikimel i Erm.

DSC_0014Aquest dissabte passat es va estrenar la segona edició del Cicle de Cants i Autors a Granollers. Va començar amb les actuacions de la Bikimel i l’Erm. Dos cantautors innovadors i suggeridors.

DSC_0044Bikimel és una artista de la qual n’estava a priori bastant interessant, i bones, també, eren les referències que m’havien passat d’aquesta cantautora de Sabadell. D’Erm, us haig de dir que el vaig conèixer musicalment parlant, a través d’un amic. Alhora, haig de confessar que el tinc a la meva llista de música del meu reproductor, però poques vegades l’he escoltat, i per tant, no en podia tenir una opinió. Així doncs, el dissabte, amb l’excusa d’anar a fer quatre fotos per aquest cicle, vaig tenir l’oportunitat d’escoltar aquests dos grans artistes emergents del país.

Bikimel va inaugurar el festival de cantautors demostrant la seva polifacètica tasca de músic, ja que en la seva actuació va alternar cançons amb guitarra elèctrica, amb guitarra acústica i amb piano. La seva veu dolça i al mateix temps trencada, va entusiasmar al públic que s’aplegava a la sala de cultura Sant Francesc. Bikimel va crear una actuació intimista en la qual va cantar cançons en català i alguna cançó en anglès.

L’altre cantautor del dia va ser Erm. L’impacte visual i sonor de la seva aparició va ser contundent, ja que aquest músic estava acompanyat per un ordinador del qual en sortien unes bases musicals, un guitarrista el qual s’estrenava en la formació i una projecció audiovisual que no només feia de teló de fons, sinó que anava a la una amb la música. Erm em va semblar innovador i transgressor en el seu estil musical. Crec que Erm és d’aquells músics que no deixa indiferent, i això el meu entendre té una part positiva, el músic s’arrisca.

Són vàries les idees que vaig treure d’aquesta primera ronda de cantautors a Granollers. La primera és que us aconsellaria ferventment que escoltéssiu algun cop les propostes musicals d’ambdós artistes. Una altra, és veure que a la ciutat de Granollers s’hi organitzen activitats amb cara i ulls, però que moltes vegades aquestes no reben un suport prou ampli per part del públic granollerí, i això sí que em sap greu. Moltes vegades els joves d’aquesta ciutat ens queixem que la capital del Vallès està morta i que no hi ha oci nocturn al centre de la ciutat. El que va tenir lloc a la sala de cultura Sant Francesc el dissabte passat, i continuarà passant els propers dissabtes, és un tipus d’oci, alternatiu al que hi ha sovint a la ciutat. Per aquest motiu em treu de polleguera que, a sobre, després ens queixem que a Granollers no s’hi fa res. Donem suport el que hi ha i fem-nos malbé les mans, com deia el poeta, per canviar la realitat de la ciutat.

Acabo recordant que en el següent enllaç podreu trobar més informació sobre aquest cicle i el seu cartell de cantautors i músics. (Cicle de Cants i Autors 09)

&

Un pensament sobre “1a ronda de cantautors a Granollers: Bikimel i Erm.

  1. Quartera diu:

    Si noi! Diem que més enllà de la Festa Major no hi ha res…i al final farem que sigui veritat. El que em sap greu, alhora que retracta, és la poca capacitat d'alguns (aquests que és mouen en l'associacionisme) per donar suport i de pas conèixer noves propostes i després s'omplen els gots de cervesa de comentaris, més o menys treballats antropologicament parlant, de la ville de Granolleig. p.d: Jo, vaig seure a una taula, i tot i que potser esperava una mica més de gent, he de dir que em va sorprendre la varietat de gent (molta passa pel casal d'aquells xavals indepes) que hi havia. Mica en Mica i segur que la setmana que vé i l'altre i l'altre en seran més…p.d: I sino, doncs potser hauran d'assumir (els de l'esquerda) que fan coses tant alternatives, tant poc mediàtiques i que no poden agradar a tothom, que es converteixen en marginals i/o elitistes. Però com va dir aquell: La Veritat no necessita màrtirs….i per això, tu i jo seurem a les taules i serem esponges del consum cultural d'aquesta ciutat que vol ser capital. Felicitats per les fotos i felicita els organitzadors! xD

Deixa un comentari

