Ja el tenim aquí: BarnaSants 2010.

El passat dia 15 de gener va engegar la 15a edició del BarnaSants, el gran festival de la cançó, que finalitzarà el 28 de març. Un festival que va estrenar-se enguany amb el concert d’en Cesk Freixas a l’Auditori de Barcelona i que tancarà portes a València amb l’Òscar Briz. De propostes en tindreu per triar i remenar si guaiteu la seva programació, ja que aquest festival engloba cançons d’autor de molts indrets. A la vegada els artistes convidats actuaran en diversos municipis. En la programació d’enguany tenim música del país, melodies d’artistes de la península, veus italianes, ritmes llatinoamericans,…

De tota la programació n’he subratllat algunes propostes que em semblen interessants. En primer lloc la d’en Jabier Muguruza, que actua el proper divendres 22 de Gener a l’Hospitalet de Llobregat. Un suggeridor espectacle, el problema és que en aquest mateix dia hi ha cicle de Tastautors, i les propostes properes com la de Tastautors sempre s’han de seguir de prop. Si no us podeu arribar a Cardedeu, la d’en Jabier Muguruza és una molt bona alternativa.

Una altre esdeveniment marcat en vermell en el calendari d’aquest BarnaSants 2010, és el recital que oferirà en Lluís Gavaldà en solitari el proper divendres 12 de febrer al Teatre Zorrilla de Badalona. Engrescadora és la proposta que proposa la veu de Els Pets que cal seguir-la de prop després de passar en bona nota pels festivals Acústica i Altaveu.

Aquí no acaben els suggeriments, ja que en Marc Parrot presentarà en directe el seu personal homenatge als 50 anys de la nova cançó. Ho farà en dos concerts diferents en espai i temps. Un ja en té el disc, del qual ja vaig mostrar la meva opinió, així que m’apunto les dates, el 12 de febrer i el 19 de març, perquè m’agradaria gaudir de les versions que en fa en Marc Parrot d’en Quico Pi de la Serra, Raimon, Lluís Llach i companyia.

Per acabar les darreres dues propostes que m’he marcat. La primera és la del directe d’en Gerard Quintana, presentant el seu enèrgic disc “De terrat en terrat”, el 28 de febrer. La segona és la que menys referències en tinc, però potser precisament per això la que més m’agradaria poder contemplar. És tracta del recital que oferirà el 3 de març en Joanjo Bosk, qui presentarà el seu darrer treball “En el temple del vent” on es musica poemes de poetes empordanesos.

Aquí teniu la meva tria. Us convido a fer la vostra, per comprovar la feina tindreu per destriar d’entre tanta proposta interessant.

Un pensament sobre “Ja el tenim aquí: BarnaSants 2010.

Deixa un comentari

