Joan Capri: La cultura de l’humor

L’altre dia en el “Polònia”, programa humorístic de Televisió de Catalunya, vaig entreveure un petit homenatge a la figura d’en Joan Capri, fet que em va sorprendre gratament i que em va acontentar enormement.

En l’episodi d’aquest programa de dijous passat, es va poder veure un gag ben curiós. Un gag que combinava i contraposava la sàtira política més actual, l’humor més modern amb l’humor més emblemàtic i caricaturesc. Els actors de “Polònia”, al meu entendre, van protagonitzar un contrast humorístic ben interessant. En un primer pla teníem en Carlos Latre, que va vestir-se de Celestino Corbacho tot fent-ne una caricatura totalment contemporània. Al mateix temps, en Cesc Casanova va transformar-se en “Doctor Caparrós”, tot un referent de l’humor televisiu dels anys vuitanta. Un personatge mític que esdevingué famós gràcies a la gran interpretació que en Joan Capri va fer-ne aquella època. Tot plegat, un espectacle graciós i captivant

Em va agradar veure que la generació d’humoristes més actuals encapçalats i dirigits per en Toni Soler, a la seva manera, elogiessin la figura del que fou el mestre dels monòlegs, el degà de la ironia amable, de l’humor més incisiu, el mag de la caricatura, en definitiva elogiessin la figura d’en Joan Capri.

Aprofitant aquest fet anecdòtic, m’agradaria sumar-me a l’homenatge a aquest personatge així com m’agradaria ressaltar la figura d’aquest l’humorista i actor barceloní, un dels referents humorístics d’aquest país.

Els primers monòlegs que vaig escoltar d’en Joan Capri van venir de la boca del meu avi, qui sempre em narrava a la seva manera més d’un monòleg d’aquest humorista. L’humor d’en Capri  m’ha acompanyat en molts sobretaules familiars, i a casa molts són els tips de riure que ens hem fet recreant-nos amb les seves humorístiques històries.

Si alguns monòlegs hagués de triar,  n’hi ha dos que a la meva memòria restaran per sempre, dos monòlegs clàssics del repertori d’en Capri, m’estic referint a “L’enterramorts” i “El Nàufrag”. Així és que si una bona estona voleu passar, ja sabeu a qui podeu escoltar.

Deixa un comentari

