Festival primavera poètica 2010.

No puc deixar passar per alt, una iniciativa poètica d’aquestes dimensions. Estic parlant del Festival de primavera poètica que es desenvoluparà del 17 d’abril al 5 de juny a La Garriga.

De les activitats proposades per aquest mes d’abril, dues són les que tinc subratllades en fluorescent. Una primera és la que es realitza avui mateix dia 17 d’abril a la població vallesana. Es tracta d’un espectacle sobre Salvador Espriu titulat “Amor hermètic”. Es podrà veure al Teatre de la Garriga-El Patronat a les 21h.  És un espectacle dirigit per Teresa Vilardell i interpretat per Fina Rius.

L’altre proposta lligada a aquest festival per aquest mes d’abril, és l’homenatge que el col·lectiu Ramat de Pedres retrà al poeta Vicent Andrés Estellés. Un espectacle que compaginarà música, poesia, pintura i projeccions. Això serà el 30 d’abril a les 22h, a l’Auditori de l’Escola de Música.

Del mes de maig, destacar el duel poètic entre Gabriel Pena i Enric Boluda. Aquest duel, ja vaig tenir l’oportunitat d’escoltar-lo al festival Versos Lliures’10 que organitzava el Casal popular l’Esquerda de Granollers, i haig de dir que és del tot recomanable. Aquest enfrontament poètic tindrà lloc el dia 1 de maig a les 19:30h a la Fundació Maurí.

Dels molts actes que reuneix aquesta iniciativa poètica, la que es celebra el dia 22 de maig també la tinc marcada en negreta, “Papers de Versàlia”. La tinc marcada per la total desconeixença que posseeixo d’aquesta proposta. Aquest dia trobarem a la Llibreia Àgora de la Garriga a les 19:30h, un grup poètic sabadellenc format per Marcel Ayats, Josep Maria Ripoll, Josep Gerona i Esteban Martínez. Sempre és bo veure coses noves.

I per acabar aquesta breu selecció d’actes d’aquest festival de primavera poètica de La Garriga, tinc apuntat i subratllat a la meva agenda el divendres 4 de Juny. Aquest serà el dia que Carles Belda  presentarà el seu espectacle “Sang i fetge”. Un espectacle on es mesclarà la poesia i la cançó del músic sabadellenc amb les melodies del seu inseparable acordió diatònic. De l’espectacle, ben poca cosa en sé més. Del músic polifacètic en tinc més coneixement. Deu ser per això, que aquest espectacle em crida l’atenció enormement. Si puc i en tinc temps, prometo fer-ne una breu crònica per aquest bloc.

La primavera ja està instaurada, i amb ella comencen a ploure iniciatives culturals dignes de ressaltar. Algunes brotaran en aquest portal, d’altres, ja sigui per qüestions de temps o per desconeixença no apareixeran en aquest bloc. Senzillament estigueu a la guait, i no pareu de cercar, que de ben segur alguna o altra proposta atractiva trobareu.

Deixa un comentari

