Ix!

Després de passar per la Fira de Música al carrer de Vila-seca d’enguany, em quedo amb aquest nom: Ix! Per molts i diferents motius, però per sobre de tot perquè crec que reuneixen talent, energia i estil propi, i el que encara és millor, un futur engrescador a nivell musical.  Moltes són les propostes musicals que vaig poder contemplar, algunes amb notables i merescuts aplaudiments, com la proposta simbiòtica entre At-versaris i Asstrio, “Per principis elegants” i  que per cert ja va es va esmentar en aquest portal.

Però tal vegada m’agradaria fer èmfasi a una formació que s’originà entre Cadaqués i Sabadell. Una banda amb un segell propi i dos  treballs a l’esquena:  el primer “Autòmat infinit” i el darrer “L’ingenu és lliure”. Un grup que m’ha captivat enormement des del moment que em va arribar a les meves mans el seu darrer disc, des de llavors, em reconec abduït per la música elegant i refinada d’aquest grup.

Una formació a mig camí del rock més autèntic i del pop més detallista, però que no deixa de banda tampoc el so electrònic més avantguardista.  Ix! ha sabut trobar el seu espai melòdic i rítmic. Una banda única i genuïna, amb un so que traspua pels altaveus i unes lletres que sintonitzen amb els acords. Cançons que generen apetit per ser degustades a consciència. Melodies que conviden al millor paladar.

Potser el concert de Vila-seca, afectat per circumstàncies meteorològiques, no va ser el millor camí per conèixer el seu directe, però tot i aquestes inclemències, vaig aguantar estoicament la proposta musical.

Amb tot, i després d’aconseguir també el primer disc d’aquesta banda, recomano amb entusiasme una audició a consciència del seu repertori musical. Un estil independent, sense complexos, sense vergonyes i amb una qualitat remarcable. Si sou amants de la música en general, deixeu espai per aquestes noves fornades. Doneu-vos l’oportunitat d’escoltar Ix!

Aquí us deixo una entrevista interessant al grup, el darrer videoclip d’aquesta banda, videoclip de la cançó “No estiguis trista” i un audiovisual de la cançó “Avui sí”.

3 pensaments sobre “Ix!

Deixa un comentari

