Mecenatge cultural

Que els temps en els quals ens movem, no són gaire afables, és una realitat. Encara són menys afables pels que es dediquen a la producció cultural o pels mateixos treballadors culturals, que diria l’Ovidi Montllor. Per això, ja fa un cert temps que comencen a circular notícies d’artistes musicals, literaris i culturals en general, que engeguen nous projectes artístics mitjançant el “crowdfunding”.

Què és això del “crowdfunding”? El “crowdfunding” o mecenatge, és una manera directa de finançar projectes amb la suma d’aportacions individuals. Verkami, a casa nostra, n’és un bon exemple. Aquesta empresa representa un punt de trobada entre gent amb idees, projectes interessants i usuaris amb ganes d’ajudar a tirar-los endavant. Una nova fórmula de producció cultural que s’està adaptant a la perfecció als nous temps que vivim. Un exemple de tot plegat ho són diferents artistes d’aquest país. Cesk Freixas, està buscant finançament per poder editar el seu quart treball discogràfic. Miquel Gil, també ha utilitzat el mecenatge, i en concret Verkami, per finançar el seu nou projecte musical.  I Dídac Rocher i la formació musical Ix! estan apostant per què el seu públic esdevingui mecenes dels seus nous treballs discogràfics, “Porpra” i “Immersió” respectivament.

Però el “crowdfunding” o mencenatge, no només cenyeix a la producció musical, sinó que també aposta fermament per altres produccions culturals. En aquest sentit, i en el portal del Verkami, podem observar com també s’intenten finançar projectes literaris, com el de “Poesia de vers lliure en català“, projectes lligats a la cultura popular i tradicional, com un festival de jocs populars i tradicionals o projectes audiovisuals, com els documentals sobre l’Arcadi Oliveres i sobre la història del nostre país o com alguns festival audiovisuals com MIRA!

En definitiva, el mecenatge en general i el mecenatge cultural en particular, aporta una nova via de finançament artístic, que passa molt sovint pel mateix públic cultural. Per tant, i com a conseqüència d’aquest fet, la relació entre artista i públic s’estreny de forma considerable. Només per aquest darrer apunt, ja crec que el mecenatge és una bona aposta.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s